czwartek, 24 sierpnia 2017

#4 Life is Strange - małe przypomnienie przed "Before the Storm"

Witajcie!

Jakiś czas temu wspomniałam tu o grze "Life is strange". Tak się składa, że za równy tydzień wychodzi druga część (a raczej bardziej spin-off)-Before the Storm. W komentarzach zauważyłam, że ta pozycja Was zaciekawiła, dlatego przedstawię Wam ją nieco dokładniej. Może akurat ktoś się skusi?

Znalezione obrazy dla zapytania life is strange


Główną bohaterką jest Max. Wraca ona do małego amerykańskiego miasteczka po 5 latach. Zaczyna naukę w Blackwell Academy, gdzie zagłębia tajniki fotografii. Sama fotografia też ma bardzo duże znaczenie w rozgrywce-Max ma starego polaroida, którym możemy robić zdjęcia. 

Znalezione obrazy dla zapytania life is strange

W czasie lekcji dziewczyna doświadcza dziwnej wizji. Niedługo po tym jest świadkiem kłótni, i w momencie gdy robi się niebezpiecznie-Max odkrywa, że ma moc cofania czasu. Spotyka też swoją dawną przyjaciółkę, z która zerwała kontakt po wyjechaniu z miasta-Chloe. Razem zajmują się poszukiwaniu zaginionej dziewczyny, której plakaty porozwieszane są po całym mieście. 

Znalezione obrazy dla zapytania life is strange

Gra porusza też takie tematy jak znęcanie się czy samobójstwo. Wszystkie nasze czyny mają konsekwencje-niektóre z nich mogą być tragiczne. Mamy też do czynienia z efektem motyla, co było wręcz oczywiste przy tematyce cofania się w czasie, nie znaczy to jednak, że ten wątek był nudny czy banalny-wręcz przeciwnie. 

Znalezione obrazy dla zapytania life is strange

Cała rozgrywka polega na poruszaniu się po mieście, prowadzeniu dialogów i, najważniejsze, podejmowaniu decyzji. Przyznaję się, że nad niektórymi siedziałam kilka minut nie mogąc się zdecydować. Cofanie czasu umożliwia nam opowiedzenie więcej niż jeden raz, jednak...nie zawsze. 


Na sam koniec chciałam zostawić muzykę w grze. Jest naprawdę niesamowita, i mimo, iż skończyłam grę już wiele miesięcy temu wciąż lubię posłuchać soundtracku. Jest to głównie indie, co idealnie oddaje klimat. Posłuchajcie, i dajcie znać, czy Wam się podoba! 

Dla osób zainteresowanych grą! Pierwszy epizod (z pięciu) można pobrać za darmo na Stramie! Jeśli gra Wam się spodoba i będziecie chcieli zagrać w resztę, jednak będzie dla Was za droga-na święta Steam oferuje naprawdę promocyjne ceny (do -75%), więc możecie kupić ją wtedy naprawdę bardzo tanio. Nie pożałujecie!

"Life is Strange: Before the storm" ma premierę 31 sierpnia i możecie spodziewać się mojej recenzji tutaj! 

4 komentarze:

  1. Całkiem całkiem.
    To czekam na kolejną recenzję dotyczącą tej gry.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że gra naprawdę wciąga przez to, że naprawdę jest po co w nią grać. Bardzo często osoby w wieku od 9 do 17 roku życia grają dla zbicia nudy, rozrywki, zabawy. A tutaj to prawdopodobnie tak nie działa do końca.
    Nie lubię grać w gry, ale coraz częściej poznaję osoby, które to lubią i ja nawet jestem zadowolona, że w 100 procentach identyczne nie jesteśmy - chociaż tak naprawdę nie ma dwóch identycznych osób pod tym względem. A jeśli mówisz, że soundtracku warto posłuchać, to może w przyszłości posłucham ;)
    Dopiero teraz odkryłam tego bloga i jest duża szansa, że będę tu często wpadać :) Ja natomiast bardzo dziękuję za komentarz na temat "Legionu Samobójców" u mnie :*
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i zapraszam do mnie - nowa notka!
    Emma ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. od dłuższego czasu przeglądam Twojego bloga i każdy kolejny post coraz bardziej mi się podoba <3


    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Please let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń